bloggbilder 30 dec 016.jpgDen

Den här tiden på året dräller de in, reklam och prenumerationserbjudanden från diversve livstilsmagasin. Må bra, Topp hälsa och Iform – you name it! Platt mage, starkare rygg, goda, hälsosamma recept enligt senaste rönen om det så är stenålderskost, medelhavstjosan eller LCHF, utlovas.

Flickan på utsidan av reklambibban är sundheten själv förstås och följer slaviskt alla fräscha råd tidningarna ger. Och såklart! Skulle jag varit på framsidan där, hade de nog inte sålt en enda prenumeration. Då skulle tidingen i så fall ha hetat – Urform, Mådåligt och Kass hälsa.

Viktväktarna har också hittat hit, till mitt brevinkast. De lanserar ett nytt program och har nosat upp att jag fortfarande bär på en hel del kilon för mycket, och att jag suktar efter ytterligare ett medlemskap. Dessutom, betalar jag inget första veckan för regestrering och invägning, säger rabattkupongen. Bara på att gå dit tjänar jag 220 kronor.

Faktum är att jag i går kväll gick igenom mina gamla pärmar där jag samlat på mig recept och program från tiden då jag var med i Gi-viktkoll, viktklubb.se osv Jag måste göra något, ägnar så stor tid åt att vara missnöjd med mig själv. Tänk om jag la den tiden på att verkligen göra något konstruktivt åt min övervikt istället!

Jag har bantat bort mig själv flera gånger om under mitt vuxna liv, men resultatet sitter här, i en vit, plastig skrivbordsstol och hoppas på att en prenumeration på Topp hälsa, tillsammans med en spikmatta, ska hjälpa mig att få ett nytt liv, och en ny kropp 2010.